Barnvakt

Idag har jag vattnat, tvättat, vattnat, tvättat, bråkat..
Mamma Lady är nämligen sjuk, och "hon har nyss fått sex små barn" som behöver skötas om.
Alla är små, vita, ulliga, söta siamesbebisar, och eftersom att mamma inte riktigt har orken
att tvätta alla hjälper vi såklart till så att de ska kunna kissa och bajsa ordentligt.
Små kattbebisar kan nämligen inte kissa och bajsa själva i början, utan mamman måste tvätta för att det ska komma ut.
Jag har även fått tvinga i Lady vatten eftersom att hon inte dricker ordentligt, och katter
är väldigt känsliga för att bli uttorkade, så hon ska ha vatten varannan timme.

Trots att Lady mår lite pyton är hon faktiskt otroligt duktig.
Hon matar och håller koll på sina små, och även om tvätten på alla sex
inte funkar perfekt är hon superduktig ändå - tänk att ha sexslingar och vara sjuk..!

Dessa små sexslingar har iallafall hytt med sina små, ulliga, gulliga, mjuka, vita tassar åt mig idag.
De vill nämligen inte alls bli tvättade av mig, de vill ner till sin mamma, nu, direkt!
De som redan har öppnat ögonen plirade så surt en liten kattbebis på några
dagar bara kan, vevade med sina små nävar och använde så
mycket av lungkapaciteten de kunde förmå sig till och skrek i högan sky.
Jag, ruskigt förkyld, hostig och snorig, och Lady, trött och sjuk, gjorde iallafall vårt bästa idag med dessa
små envisa vildingar, som nu sover gott, tättintill både varandra och sin mamma.
Man kan ju inte säga annat än att de faktiskt är otroligt söta! ♥

Jean Dark Gaston, någon dag gammal, Ladys förra kull (G-kullen, 2011)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0