Semmeldagen i all ära

Trots att jag "missade" kanelbullensdag, och i princip alla andra godsakers dagar innan dess, lyckades jag faktiskt stoppa i mig en semla idag.
Jag var och fikade med Jennifer och Kajsa efter skolan (vi slutade så underbart tidigt som tjugo i fyra. Vår lärare behagade inte ens att komma..), och var bara tvungen att beställa en semla. Jag fick självklart den semlan som hade allra minst florsocker på locket (as always :(), men men, den var ganska god ändå. Semlor överlag är gott!

Egentligen har den har dagen varit ganska så ointressant - det har inte hänt något speciellt alls. När jag kom hem runt halv sex stoppade jag i mig en macka och tog mig, likt en vaggande pingvin, till stallet på våra isklädda vägar. Halt är bara förnamnet!
Jag har ätit onyttig mat hela dagen (kinamat till lunch, semla och varma mackor till middag - tänkte att ni behövde veta), pratat lite halvhest och i princip bestämt mig för att byta gymnasium om jag får plats på den jag vill byta till.
Jag hoppas att Kajsa också tänker byta, och att hon möjligtvis kan tänka sig att börja på samma som mig igen :)

Jag tror att jag håller på att bli förkyld.. Dock kan jag aldrig bli riktigt förkyld, oftast får jag ont i halsen, blir lite snorig och möjligtvis, kanske, kanske lite hes. Jag får nästan aldrig feber, men förkylningen brukar kunna locka till sig min huvudvärk. Hemskt..! Jag totalvägrar att bli sjuk över sportlovet. Får försöka tvinga mina små immunförsvarsgubbar att arbeta lite hårdare och sluta slappa. Det kan de få göra nästnästa vecka, helt okej :)

Nu ska jag gå och duscha, sedan är det dags att gå och dö i sängen - och klockan är bara åtta! Men jag känner den äckliga huvudvärken som kommer krypande, så jag tror att jag ska ge upp för idag och slockna så snabbt som möjligt. Imorgon är en ny dag, förhoppningsvis någorlunda bra.
Time will tell :)

Och förresten, det kommer mer om djuren, vet inte varför jag inte skrivit något om dem.. Jag själv är inte särskilt intressant, och eftersom att jag titt som tätt skriver som en kråka är det antagligen inte särskilt underhållande att dras med inlägg om mig.. Ville bara säga det, godnatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0