Skollös för en dag! (halvtimme)

Idag har jag (äntligen) bytt skola. För er som inte vet det, så gick jag imorse i Sollentuna Fria Gymnasium, och lite över nio började jag på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium.
Jag är verkligen jätteglad att rektorn, Jenny, tog in mig trots att klassen är så stor (runt 35 personer..!).
Skolan är väldigt fin, och inte så kall som alla andra skolor brukar vara (:D). Dessutom har rektorn ett jättebra tänk, och hon vill ha engagerade lärare. Hon tycker också att en skola alltid kan förbättras, att det alltid går att jobba framåt, vilket jag verkligen håller med om! Förövrigt var hon supertrevlig, och ärlig, vilket verkligen uppskattas!

Hursomhelst, min dag har varit ganska bra. Först blev jag presenterad för lärare och mina två mentorer, fick ett skåp, schema och lite böcker. Våra måndagar är ganska korta, och jag missade naturkunskapen, så jag var bara i klassen på de två resterande lektionerna (engelska och idrott).
Det var 23 stycken där idag (och jag känner ju redan en :)), men jag hann faktiskt att lära mig alla namnen idag. Jennifer blev utfrågad, och några lyckades jag snappa upp under idrotten - det är ganska skönt att kunna lära sig namn så pass snabbt ändå.



Det enda dåliga var att maten tog slut. Vi åt lunch vid halv ett, och då fanns varken mjölk, ris eller sallad kvar, utan bara en liten "låda" med köttfärssås (som iof var väldigt god). Det fanns lite salladsris kvar, som var helt nerblandad med basilika (för er som inte ätit det; det är inte gott), men det fungerade om man tog mycket köttfärssås, så jag ska inte klaga. Avskyr dock vatten, men men, jag visste att maten inte var den bästa, och jag går ändå inte i skolan för att äta.
Toppenskola i övrigt! :)


Imorgon börjar jag tio i elva, såå skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0