Worst day.. EVER

Jag som faktiskt inte brukar bli på ordentligt dåligt humör var rena rama tjurskallen imorse..
För det första är jag "förkyld", dvs att jag hostar ut lungorna, och får ju då stoppa tillbaka dem hela tiden, vilket är riktigt irriterande.. Förutom den lilla bagatellen har jag äran att få en snorig, rinnande näsa och självklart *trumvirvel*..: HUVUDVÄRKEN! Vad mer kan man begära av en förkylning, lixom? Okej, jag skulle kunna vara riktigt, ordentligt hes och ha jätteont i halsen, men man ska ju vara nöjd med det man har. Uppskatta det goda i livet.

Förutom detta hade Luna en riktigt dålig kväll - hon kräktes, och kräktes, och kräktes, och kräktes, och kräktes, och kräktes. Och kräktes. Egentligen var det inte stora, riktiga kräkhögar, det var mer halvsnuskiga slemhögar. Sådant som man vill undvika att ha i sängen, och man vill framförallt inte ha det på sig.
Självklart, i enlighet med alltings jävlighet aka Jantelagen, så händer detta alltid nattetid. Gärna när man är förkyld, trött och har gått och lagt sig försent (och gärna när man sovit för lite dagarna innan!).
Så, när ens tiomånader gamla lilla vovve börjar kräkas mitt i natten, och man är så T R Ö T T, vad gör man?
Vad gör man, vad gör man? Jag började helt enkelt med att lägga mig längst ut vid sängkanten, eftersom att Luna placerade slemhög nummer ett uppe vid min mage ungefär, i mitten av sängen. Praktiskt.

Slem/kräkhög nummer två hamnade med ett plask på mitt ben. Som tur är har jag massor av toalettpapper på mitt rum (och en vattenspruta), eftersom att min näsa väcker mig lite då och då när jag får lite svårigheter att andas. Tack och lov var det faktiskt inte så mycket, så det gick att torka och tvätta bort.
Några numerlösa slemhögar placerades lite här och var (jag hann faktiskt sätta ner henne på golvet några gånger, jag har nämligen superreflexer när det gäller kräkssignaler. Även när jag sover, jag vaknar på en sekund :p). 

Det hela fortsatte med att Luna kräktes innanför täcket - jag fick vända den äckliga sidan uppåt och bortåt -, hon kräktes vid mina ben - benen fick hänga ut över sängkanten -, hon kräktes precis bredvid mig, ytters på kanten - jag och Saga, Vanilla, Luna, China, Spöka och Socker rullade in oss som en koldolme i täcket - Luna kräktes innanför täcket som då slutligen fick acceptera sitt nederlag och kasseras. Teddyfilten i datorstolen fick den nya rollen som täcke, och handduken fick bli liggunderlag.

Allt som allt väckte Luna mig minst sju gånger, dvs lite mer än en gång i timmen. Men vad ska man göra? Jag kan ju inte slänga ut henne och låta henne sova ensam i vardagsrummet, det var ju inte hennes fel att hon mådde dåligt (dock måste jag erkänna att efter att ha blivit väckt ett antal gånger började jag faktiskt bli riktigt irriterad och sur).

Ett riktigt gnäll-inlägg, men som grädde på moset hade jag dessutom en härlig mensvärk. Vilken toppendag det blev idag, va! Jag hade vanligtvis kunnat klara den här hemska natten om det inte varit för min lojala vän huvudvärken..
Haha, skumt inlägg, men jag är trött och har sovit för lite, då finns det ändå en liten ursäkt för knasigheterna..

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hahahaha, stackare!



Är också skitförkyld, snorig och hostig och sådär, och konstigt nog mensvärk OCKSÅ? vi brukar aldrig ha det samtidigt? :P hahah



Men vet du vad jag har som grädde på moset? Nackspärr :/

2012-04-17 @ 20:01:19
URL: http://kajsaredebring.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0