Diarré X1000

Igår vaknade jag upp av en mycket stark, äcklig och påträngande lukt. Innan jag slog upp ögonen visste jag mycket väl vad jag skulle hitta, men att det skulle vara så mycket var jag ju inte riktigt förberedd på..
Någon hade bajsar diarré (alla som har hund, och som någon gång varit med om att hunden bajsar ut hela magen vet nog hur det luktar, när det nästan är blodblandat).

Det blev en väldigt härlig morgon - jag kastade mig upp ur sängen och ut i vardagsrummet för att andas. Sedan var det bara att torka, torka. Som tur var fick jag jättemycket hjälp av mamma, men det tog ett tag. Och det är riktigt äckligt med diarré! (jag fick vädra ut rummet hela dagen, usch usch..!).

Den lilla sjuklingen var Vanilla, som mådde riktigt uselt på morgonen, stackarn :/
Det tog någon timme, men sedan var hon helt som vanligt igen (dock rätt tunn), och idag mår hon också super, så vi hoppas att vad det än var så har det gett sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0