..Men efter regn kommer solsken!

Idag (måndag, 2/4), började helt okej, men framåt efetrmiddagen, när jag skulle bli hämtad, var pappa en halvtimme sen (..). Jag frös ihjäl, vilket gjorde mig liite smått irriterad. Jag fryser väldigt lätt, och det tar ett tag innan jag blir varm igen. Det är jättesnällt att han hämtar/lämnar, men när jag alltid får stå och frysa blir jag lite irriterad ibland. Men jag klagar aldrig, just för att jag egentligen bara ska vara glad för att bli hämtad, det är inte alla som blir det.

Hur som helst, när jag kom hem åt jag och gick upp till stallet, där världens smutsigaste Flugan glatt väntade. Efter mycket ryktande (mycket!) kunde vi äntligen ge oss ut i det nu ganska fina och soliga vädret.

Hon var helt underbar idag - lika pigg som vanligt, men utan att hetsa och försöka springa hela tiden. Jag kunde rida på långa tyglar jättelångt, utan att hon försökte sticka iväg i trav. Vi lyckades gå galopp sex gånger!! Flugan har svårt för att galoppera, men idag gick det super!
Dock fick hon springa in i galoppen från trav, men ändå, hon fattade galopp rätt snabbt, så jag är superglad! :)
Nästsista gången gick det dock alldeles för snabbt, men då halvstack hon. Jag har aldrig travat så snabbt i hela mitt liv, och galoppen var ju inte särskilt långsam den heller.. (den var, ommöjligt, ännu snabbare!).
Flugan är ju faktiskt en riktigt snabb travare, dock var hon tvungen att avsluta sin travkarriär rätt snabbt då hon blev sjuk (och dessutom inte uppskattade resvägarna).

När vi red förbi en stor, öppen gräshage vill hon svänga in där, så jag gav henne långa tyglar och lät henne gå vart hon ville. Vi slutade i en annan hage, i en jättefin "glänta". Det var faktiskt superfint där!
Och det var väldigt roligt att se hur hon valde väg, hon visste oftast precis vart hon ville gå, och ibland velade hon in i sista sekund vilken sida av trädet hon skulle gå på.. :)



Det fanns en liten "backe" i den sista hagen, och den bestämde sig Flugan för att galoppera uppför. Hon travade knappt emellan ^^

Påväg hem igen, min mobilkamera är riktigt dålig ibland.. Det var jätteljust och fint iaf ^^

Självporträtt á la Flugan :) Hon stod stilla hela tiden så fort jag gjorde halt, något som inte brukar förekomma i vanliga fall.. :p

Hemma efter en underbar tur :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0