Vårtur

Trots att det såg grått ut när jag vaknade imorse blev det en jättefin, och ganska varm, dag.
Jag red en supermysig tur med Flugan, och det kändes verkligen att våren är påväg nu, så vi får verkligen hoppas att det här vädret håller i sig!

Jag bestämde mig för att rida ganska långt, så vi styrde kosan mot Kimsta. Det är nästan som en liten by med lite hus, ett stall och några hagar. För att komma dit fick vi rida längs vägen ett litet tag, vilket gick jättebra. Flugan fick dock syn på en ryggsäck som någon hade hängt ut, och den var konstig.
Det var jättebra träning för henne, även om hon inte är särskilt rädd av sig, så är det alltid bra att få se nya saker :)

Flugan innan ridturen. Det kändes som om jag hade glömt något när jag ledde ut henne och kom inte
på det förrens jag precis skulle sitta upp - hjälmen!

Vi träffade två hundar, den ena med ägare och den andra verkade vara ute och irra runt ensam. Den var ändå förvånansvärt duktig; när jag och Flugan kom tittade den på oss ett tag och gick sedan in på sin tomt och försvann. Tur att den var så snäll, för vi var tvungna att rida förbi.

När vi passerat det sista huset kom vi till skogsvägen som jag planerat att rida till. Vi (Flugan) fick klättra lite, och passera tre vägbommar (tur är det att det finns vägar runt om bommarna!).
När vi passerat sista kom vi äntligen dit jag hade planerat - stora, fina, breda vägar utan ett hus i sikte, och inte en enda bil eller människa överhuvudtaget. Vägarna där är jättefina, utan några skarpa svängar, och det är dessutom bra underlag - perfekt att rida!

I slutet av ridturen fick jag faktiskt Flugan att galoppera, vilket gjorde mig överlycklig, haha ^^
Hon kan självklart galoppera, men hon helst travar hon, så vi har lite problem att få igång henne i galopp för tillfället, men vi tränar på det. Hon behöver lära sig vad vi verkligen vill att hon ska göra och att hon inte behöver trava jättesnabbt hela tiden.

En helt perfekt ridtur, med perfekt väder - bättre kunde det inte bli :) Vi var ute i ungefär en timme och ryftio minuter, supermysigt! ♥


Här red vi - dock täckte molnet, men vi red ungefär lika långt ovanför molnet ^^


Översvämning vid stallet - varje år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0